Leta i den här bloggen

onsdag 1 februari 2012

Hemma i Sverige


Många tankar flyger runt i huvudet. Vi har besökt tre barnhem som var både lika  och olika  varandra. Två av barnhemmen utströmmade värme medan ett kändes betydligt kyligare. 

Något som fick mitt hjärta att gråta var när jag ställde frågan till barnläkaren Daiva om hur det var med adoptioner. Hon berättade att de flesta, även de med handikapp blev bortadopterade, med ett undantag för de barnen med Down Syndrom. Tänk vad mycket kärlek dessa barn utstrålar.

Vi träffade barn med diverse handikapp, med eller utan så var alla helt underbara.

Vi har skrivit listor på vad som behövs inför nästa resa. Planerna är att åka 26-29 maj.

Några som var glada att jag var hemma igen var mina älskade barn.

Min son Benjamin och jag!

 

2 kommentarer: