Leta i den här bloggen

fredag 3 februari 2012

Söndag den 5 februari, RIGA

Äntligen ett hotellrum jag inte frös i, men jag hade nog tur för de övriga delade inte min mening.

Den här dagen var inget inplanerat så det blev lite shopping och strosa runt lite. 

Vi åkte bland annat till Central Market som är känd för de stora hangarerna (nära gamla stan). Man sålde mest frukt och grönt.


Så fanns det massor med små klädstånd, men det kändes mest som om man tömt garderoben hemifrån med kläder som var långt ifrån tidsenliga. Jag hoppas att de säljer och att andra uppskattar kläderna mer än jag.

Däremot hittade jag en butik med begränsat sortiment som hade en klänning som var jättecool, riktigt á la 50-tal och stilig. Men jag köpte den tyvärr inte.

Sedan bar det av till Jurmala för att äta lunch, nu såg man inte så fina vyer, men om våren och sommaren är det nog väldigt vackert. Vi åt lunch i Jurmala för ca 70 kr, helt OK pris. Däremot tyckte vi att det var ganska dyrt i Lettland inte alls så billigt som jag tycker att man har hört. 

Imorgon var det besök på ett barnhem i utkanten av Riga.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar